נדחתה בקשת הסנגורים: העדויות במשפט נתניהו יימשכו כמתוכנן

    אליהו גרין No Comments on נדחתה בקשת הסנגורים: העדויות במשפט נתניהו יימשכו כמתוכנן

    בית המשפט דחה את בקשת סנגורי הנאשמים במשפט נתניהו לעצור את הדיונים עד לבירור פרשית החדירה לניידים. עו"ד ז'ק חן: "ההצגה הזאת חייבת להשהות את עצמה עד לקבלת נתונים. אי אפשר לומר בבוקר הזה- 'העד הבא'"

    בית המשפט המחוזי בירושלים | צילום: Olivier Fitoussi/Flash90 צילום: Olivier Fitoussi/Flash90
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות ונתקלו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משפט נתניהו: הבוקר (שני) התחדש משפטו של ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו עם עדותה של היועצת המשפטית של משרד התקשורת לשעבר, דנה נויפלד.

    בפתח הדיון דרשו סנגורי האנשמים לעצור את השלב העדויות במשפט עד לבירור היקף השימוש בתוכנת הרוגלה בחקירת התיקים.

    פרקליטו של שאול אלוביץ', עו״ד ז׳ק אמר בפתח הדיון: "הבוקר נפל דבר. תשובות של המדינה אנחנו כבר קיבלנו דרך התקשורת. התרגלנו שאנחנו ובית המשפט רגילים לשמוע את התשובות אחרונים.

    "הבוקר נפל דבר דרמטי רציני וחמור. אם לא הספיקו כל התגליות עד כה מסתבר שפשתה מגיפה של ממש בכל מה שקשור בפעילות בלי חוקיות שנעשו בחקירה זו. צריך לתת זמן ושהות לבדוק את הדברים, כדי שניתן לעמוד על משמעותן, ואנחנו יודעים שמשמעויות כבדות כבר יש. אי אפשר לשמוע את העדים כסדרם לאחר שהבוקר הבנו עד היכן פשע הנגע מה עומק הזיהום והזוהמה.

    "השופט הנדל אמר אגב הליכי המעצר בתיק הזה שאולם בית המשפט הוא לא אולם תיאטרון. קיבלנו חומר חקירה, ובבית המשפט הוצהרו הצהרות מטעם התביעה – שככל הנראה הכללית לא ידעה – אבל היא דיברה בשם המשטרה שלפיה כל החומרים הועברו. נאמר לנו כרגיל שאנחנו סתם מעלים דברים שאין להם שחר. והדברים נאמרו בידי מדינת ישראל פה, ובפני בית המשפט העליון ומסתבר למרבה החרדה, אין מילה אחרת, וחייבים להבין אנחנו מתנהלים כניצבים בהצגה שנכפתה עלינו – וככה לא יכול להתנהל משפט של צדק.

    חן: ״למשל העדה היום, מדובר ביועצת משפטית של משרד התקשורת והיא אמורה להעיד בתקופת שני מנכלים, ברגר ופילבר. מנכל אחד פילבר הודבק. המדינה מודה שנעשה שימוש ברוגלה נגד פילבר. הבוקר התפרסם כי הודבקו רשימה ארוכה של עדים שהעידו ויעידו בניהם איריס אלוביץ ואני לא רוצה לחשוב מה יהיו ממצאי הבדיקה. מהרגלים רעים קשה להיגמל.

    "מנכ"לית משרד המשפטים. אנחנו לא יכולים, לא יודע לגייס כוחות כניצב בהצגה. אנחנו מנהלים משפט עם תשתית משפטית שהיום ידוע שאין לנו אותה. אנחנו אפילו לא מדברים על המשפט. אולי בניגוד למכתב אחר לפיו ההצגה חייבת להימשך, וההצגה הזו חייבת להשהות את עצמה עד שבית המשפט יקבל נתונים רציניים ובדוקים שהוא זכאי להם. ולא יתכן שמדינת ישראל אומרת בבוקר הזה ׳העד הבא'".

    ראש ההרכב, השופטת רבקה פרידמן-פלדמן העירה כי על עורכי הדין לבסס את בקשותיהם על עובדות המגובות בראיות ולא על בסיס פרסומים בעיתון.

    עו"ד בועז בן צור אמר: "אנחנו לא רוצים לעצור את המשפט, אלא לברר את השימוש בתוכנות רוגלה בתיקים הללו עד תום".

    התובעת הראשית בתיק יהודית תירוש: "אנחנו רוצים כולנו שהבדיקה בעניין השימוש בתוכנות הרוגלה תהיה מעמיקה ככל הניתן. עבדו על זה גם בשישי ושבת. עדיין אין לי תוצאות של הבדיקה הזאת".

    עו״ד עמית חדד: "כשהתנהגות שערורייתית עוברת סף מסוים- צריך לעצור. אנחנו מבקשים שהבדיקה לא תעשה רק ע"י המשטרה והשוטרים שיעידו על עצמם אלא שהיצרן יבדוק ויביע את עמדתו. לחברה יש יכולת לבדוק אם מישהו מחק מידע מהמערכת".

    בתום חילופי הדברים החליטו השופטים כאמור כי חקירתה הראשית של דנה נויפלד תישמע היום כמתוכנן. במקביל, הפרקליטות מתבקשת להודיע עד היום בשעה 19:00 את תוצאות הבדיקה באשר לנויפלד. בשלב זה לא נדחה גם הדיון המתוכנן למחר.



    0 תגובות